zaterdag 27 maart 2010

ABC 105 setje eindelijk klaar





Eindelijk is het ABC 105 setje voor Elise klaar. Het heeft wat geduurd voor ik alle knopen had doorgehakt...
De tuniek zelf, is gemaakt van een licht katoentje, waar Elise onmiddellijk gek op was. Ook dit komt weer van bij onze favoriete stoffenwinkel in Torhout (Stael). Ik had oorspronkelijk dit stofje gekocht voor Elena, maar Elise was er zo gek op, dat ik het maar heb doorgegeven aan haar. We gaan ongetwijfeld binnenkort nog wel eens langs bij Stael ;-) De schouderbandjes heb ik bevestigd met knoopjes. Dat leek me iets handiger dan "vaste" bandjes. Het koordje dat vooraan zit doorgerijgd, is nog te lang, daar moet nog ongeveer de helft af. Het koordje zit niet vast met van die "metalen ringetjes" omdat we was verteld in de winkel dat die heel snel losgaan uit katoen en dat je dan met gaten in de stof zit. Daarom maakte ik piepkleine knoopsgaatjes.
Elise wilde het totale setje, dus moesten we ook de broek maken, maar, zelf vind ik dat ze vrij breed valt. Voor Elise is dit totaal geen probleem en hoeft de broek niet versmald te worden (makkelijk voor de mama;-)). De broek is gemaakt in een paars linnen dat perfect bij het tuniekje past (er is een klein beetje kleurverschil op de foto) en afgewerkt met 2 kleine borduurtjes in de plooien van de broek (de ene kant een lieveheersbeestje, de andere kant een bloemetje).

3 opmerkingen:

  1. Knap gedaan zeg.. een speciaal zeg.. hoe doe je dat toch he die afwerkingen zijn altijd zo mooi uitgevoerd. Ze staat er beeldig mee.
    En zo schattige borduurselijks En dat is wel waar he ivm de metalen ringskes, heb dat al gemerkt in gekochte kleren dat dat als het stuk is naar de vannen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een prachtig setje geworden!
    Staat haar heel leuk.

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een heel mooie set geworden , Sabine!
    En als ik het broekje bekijk....valt de wijdte nog wel mee.
    Met jouw voorbeeld wil ik er mij ook wel aan wagen. Altijd leuk : zo'n baanbreekster !

    BeantwoordenVerwijderen