zondag 26 september 2010

Eindelijk nog eens een setje voor één van mijn eigen dochters, een ABC 102























Na het maken van vrij veel kledij voor kinderen van collega's, is het me eindelijk gelukt ook nog eens iets voor één van mijn meiden te maken.
Toen we onlangs in Modecoupon in Sint-Niklaas waren, om stof te kiezen voor het setje van Kyana (zie vorige blogpost), kwam Elise meteen opzetten met dit stofje. Dit wilde ze wel voor een "chic" kleedje. En aangezien mama niet zoveel kan weigeren, kozen we meteen ook een leuk tricot'je erbij zodat ze meteen een heel setje kon hebben. Omdat de stof nogal sober was voor haar leeftijd, kozen we er lila bij. Dit fleurt het geheel toch een beetje op en maakt het setje passend voor haar leeftijd.
Als model kozen we terug voor een ABC patroon, m.n. de 102. Deze zat eigenlijk in de zomercollectie van ABC, maar ik vind dat deze ook perfect kan voor het najaar. Ze kan er makkelijk een longsleeve onder en met het vestje erop, zal ze het wellicht toch nog wel een tijdje kunnen dragen.
Binnenkort publiceer ik nog eens wat ik voor de kindjes van mijn collega's maakte, maar... ik ben zo dom geweest om geen foto's ervan te nemen. Ik vraag even aan de mama's of ze me geen foto's kunnen bezorgen van hun kroost met de door mij gemaakte setjes. Heel binnenkort probeer ik ook nog eens te beginnen aan de nieuwe ABC collectie.





6 opmerkingen:

  1. oh, de achterkant vind ik echt heel mooi, zo'n sluiting.. (en luc hier direct.. awel, waarom kies jij nu nooit 'ns zo'n kleurtinten? .. tja, volgens hem kies ik teveel schreeuwerige kleuren.. terwijl ik nog heel braaf ben vind ik.. en bovendien.. kleine kindjes mogen wel wat fellere kleuren hebben.. vanaf 6 jaar begint dat wel wat te veranderen..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk setje,mooie kleuren combinatie!Niet vergeten voor je eigen meiden te naaien hoor!Voor je het weet ben je altijd voor een ander bezig!Apart model ook!groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sabine,
    Ik vind dit een erg feestelijk ensemble !
    Jij gaat precies snel hé , de laatste tijd !
    Zoveel kledingstukken : Chapeau !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie patroon! Echt heel erg leuk! Vooral de achterkant is super....
    En het geheel is een mooie setje!
    Succes met je verdere projecten!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor! Heel mooi gekozen met het lila erbij. Staat haar heel leuk.
    Zo gaat het bij mij hetzelfde. Als ik voor iemand anders iets heb gemaakt vergeet ik ook altijd een foto ervan te maken.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sabine, jij hebt voor je dochter weer een heel mooi set gemaakt. Ze heeft een leuk stofje uitgezocht. de kleuren staat ze mooi. Ook de modellen vind ik prachtig. alleen ik zou iets missen onder de tuniek aan de voorkant. Ik zou er denk ik een rokje bij willen.maar dat is persoonlijk he!
    groetjes Danielle
    Ps: mijn computer is gecrasht en nu ben ik overal de wachtwoorden van kwijt en kan dus ook niet op sancho helaas. Mijn mail werkt ook niet, dus kan het niet opnieuw aanvragen, dus ik hoop dat ik deze reaktie wel kan plaatsen, bij mijn vorige poging deed hij het niet.

    BeantwoordenVerwijderen