donderdag 16 september 2010

Afgewerkt Ottobre setje












Uit de Ottobre 01/2007 maakte ik naast de broek (in een eerdere blogpost) ook deze top en shirt. Eigenlijk stond dit alles (inclusief broek) in deze Ottobre als set. Kyana was hiervoor onmiddellijk verkocht. Op zaterdagmiddag zijn we dan met het hele gezin naar Modecoupon in Sint-Niklaas gereden waar we (of eigenlijk Kyana) alle stofjes nauwkeurig bij elkaar hebben gezocht. De streepjes liet ze eerst helemaal links liggen, maar plots veranderde van idee toen ik even het grijze tricot eronder legde. Toen was er geen twijfelen meer aan... onze juffrouw moest en zou een setje krijgen met een grijze top en een gestreept shirt, maar ik zelf vond het ook wel een stoere combinatie, hoor :-)
De top stond in de Ottobre maar als heel kort. Bedoeling was blijkbaar om hem enkel onder het shirt of iets anders te dragen. Ik verlengde hem echter zodat ze de top op zich ook kan dragen, zonder met haar hele buik bloot te lopen. Het shirt liet ik volledig zoals hij op het patroon was aangegeven, alleen... het is nogal flubberstof en om dan de streepjes mooi te laten doorlopen... het is even puzzelen geweest, maar al bij al ben ik wel blij met het resultaat.



4 opmerkingen:

  1. Hoi Sabine,

    Hij is echt heel stoer geworden de set. Zou ook echt een leuke set voor mijn oudste dochter zijn. Als de jurkjes voor de dames af zijn ga ik naar het patroon op zoek.

    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, zeker voor zo grotere meiden :-). Enne.. de V-hals is zeker mooi gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is echt stoer geworden zeg! Ook weer heel netjes genaaid. Je dochter kan weer blij zijn met zo'n mama.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi mama,
    JIj hebt voor mij een heel tof setje gemaakt,daarom dank u!


    Kyana

    BeantwoordenVerwijderen