woensdag 21 juli 2010

Kraamcadeautje




Ons vroegere buurmeisje is op 6 juli bevallen van een mooie dochter, Leonora. Aangezien ik graag iets persoonlijks geef als geboortegeschenkje, borduurde ik een slab, met haar naam en beertjes, en pimpte ik een gekocht shirtje. Hierop zette ik een bloemetje van Farbenmix en borduurde ik ook haar mooie naam.
Het geschenkje werd zondag afgegeven door onze dametjes aan de ouders, die er ontzettend blij mee waren.
Waarschijnlijk maak ik één van de volgende weken nog een kleedje voor het kleine meisje ook, maar eerst nog een slab borduren voor een collega van me die ook onlangs papa is geworden, van een zoon.

6 opmerkingen:

  1. Leuke kraamcadeautjes. Altijd leuk om iets te krijgen met de naam erop. Jij gebruikt je borduurmachine niet zo heel veel of wel?
    Ik vind het soms wel eens jammer dat ik hem niet heb.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, zo heel vaak gebruik ik mijn borduurmachine niet. Ik ben niet iemand die graag heel drukke dingen ziet. Ik vind het wel leuk eens iets te borduren, maar het moet subtiel zijn en blijven...
    Soms denk ik dat ik gek was op het moment dat ik de borduurmachine aankocht, maar anderzijds ben ik er wel blij mee. Als is het maar om kraamcadeautjes te borduren :-)

    groetjes en bedankt voor de leuke reactie

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar heb je gelijk in! subtiel is het mooist.
    Daarvoor zou ik het dan ook willen gebruiken. Grote borduurtjes zou ik zelf ook nooit op kleding zetten.groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nee, grote borduurtjes plaats ik zelf ook nergens op. Een mooi kledingstuk heeft dat meestal ook niet nodig, vind ik + ik vind ook niet dat ieder kledingstuk per sé moet geborduurd worden, puur omdat je een borduurmachine hebt. Bepaalde kledingstukken kunnen een borduurtje gebruiken en bij andere is dat dan weer totaal overbodig....
    Ik vind het wél leuk om zo'n machine te hebben, je kan ze dan gebruiken wanneer je wilt, hé :-)

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die beer-borduurtjes vind ik wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh zeg heel leuk het idee om zo iets te maken...knap zeg!

    BeantwoordenVerwijderen