dinsdag 26 januari 2010

Setje ABC 84 voor Elise





Onze dames zijn gevallen voor de patronen van Abacadabra. Toen we samen de website bezochten van Abacadabra viel Elises oog onmiddellijk op setje 84 (een tuniekje en een shirtje). Ze had van op de stoffenbeurs in Mechelen een fijne grijze rib met roze roosjes gekozen. Deze stof leende zich uitstekend voor dit tuniekje, alleen moest ik er een ritsje inzetten. Het modelletje is immers voorzien voor een rekbaar stofje. Voor het shirtje ging ik op zoek naar een iets dikkere tricot stof (misschien is deze net iets té dik voor dit shirt). Bedoeling was nog een grijze legging te maken onder het setje, maar tot nog toe vond ik geen goede stof: ofwel was de stof te licht ofwel bedroeg de prijs 9€/m wat ik nogal veel vind voor een legging (dan kan je beter een legging kopen in de winkel...). Ze heeft nog een grijze legging in haar kast (gekocht om te dragen onder het ABC 97 rokje, dat ik vorig jaar maakte. Dit rokje zal misschien later nog wel eens gepubliceerd worden). Ze zal deze dan maar moeten dragen op dit setje.

3 opmerkingen:

  1. Wat een plaatje. Ik ben helemaal verliefd op het mooie shirt. Dat bandje doet het hem. En ook mooie stof. Je dochter heeft een goede keus.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die mouwen vind ik wel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liefste mama,
    De kleren die je voor ons maakt zijn wel heel erg mooi,leuk en schattig.
    Hoe mooi jij kleren kunt maken :-).
    Jij bent echt zo LIEF!!!!!!!
    Hoe kan ik jou nu bedanken voor al die MOOIE kleren die jij ons maakt?
    Ik denk nee ik ben er zeker van dat de zussen de kleren die jij maakt ook heel mooi vinden!!!!!!

    Kyana xxx !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen