zaterdag 8 november 2014

fleece paardrijtrui met naam van pony Witsy

Sinds onze dametjes de trotse eigenaars zijn van pony Witsy, zijn ze nog gekker van paarden en pony's dan voorheen. Een 2-tal weken geleden verwende ik mezelf met een nieuwe borduurmachine, een Brother PR655. Deze moest dringend eens grondig worden uitgetest. Het was Elena zelf die met het idee op de proppen kwam om haar een nieuwe trui te maken voor de paardrijles, eentje waarop stond " I hartje Witsy". Op zoek naar een fleece in mijn gigantische voorraad, kwam ze uit op een fleece die ik vorig jaar kocht op de Nederlandse site www.dekkersstoffen.nl/ . Maar hiermee begon pas de grote uitdaging.... borduur de tekst maar een duidelijk op een fleece waarin zoveel motief zit. Na enig zoeken, wikken en wegen, kwam we uit op een paarse tekst. Het model van de trui was snel gekozen: de Imke van Farbenmix. Het moest in eerste instantie een trui zijn die heel ruim en gemakkelijk zit (ruim moet hij zeker zijn, vooral omdat ze er graag nog enkele pulletjes, t-shirts, of iets anders onder dragen) met bovenstaande foto's als eindresultaat. Ondertussen ben ik bezig aan een identiek exemplaar voor kleine zus Ianka (gelukkig kocht ik voldoende van deze fleece) en voor Elise, die initieel geen trui moest hebben, zijn we vanochtend nog snel naar Modecoupon in Sint-Niklaas gereden om een effen welnessfleece om haar ook dergelijke trui te maken, vanzelfsprekend met dezelfde tekst, ... eigenlijk is het de tekst waar alles om draait. Onze dames zijn dus weer eens gelukkig en de mama ook. Voor het eerst werkte ik zelf met de PE design Next om een borduurtje samen te stellen.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk een eigen pony dat vertel ik hier thuis maar niet ;-)
    Gefeliciteerd met je nieuwe machine het shirt ziet er prachtig en lekker warm uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke comfortabele trui heb je gemaakt en dan met de naam van het paard erop is helemaal super toch voor de meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk trui en dan met de naam van je pony erop. Altijd goed toch! Gefeliciteerd met Witsy. En succes met je nieuw borduurmachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik kan me voorstellen dat ze daar heel blij mee zijn! Prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk !
    Een eigen pony !
    Mama die zo snel van die super-bijpassende-gepersonaliseerde truien kan maken : wat kan je nog meer wensen !
    Ik weet zeker dat deze trui...én de andere versies veel gedragen zullen worden.
    Gelukkig wast fleece snel en droogt het goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je nieuwe borduurmachine, die heb je gelijk mooi uitgeprobeerd! Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi en zeker met de naam van de pony.Veel plezier met je nieuwe borduurmachine

    BeantwoordenVerwijderen