zondag 6 mei 2012

Wachten op de zomer...

Nu de drukte van de communie wat voorbij is (jullie hebben nog wat foto's te goed, maar ik moet eens tijd maken om ze eerst naar de computer te transfereren), kan ik eindelijk mijn blog nog eens updaten, want deze heb ik sinds begin dit jaar al erg verwaarloosd. OK, ik vind niet meer zoveel tijd om te naaien als voordien, maar toch blijft er regelmatig een kledingstuk van onder de naaimachine rollen, alleen... het komt er niet van om deze kledingstukken ook te fotograferen en te posten... Maar... hier toch al een goede start: deze wangerooge en jeans maakte ik nog voor de communie voor Elise. Aangezien het weer koud, kil en vochtig blijft, is een extra jeans en pull met kraagje nog steeds welkom. Ik nam wel een lichtere jeansstof, zodat ze de broek ook nog tijdens de zomer kan dragen, maar dan met een topje of bloesje op. Verder ben ik ondertussen bezig aan wat zomerkledij, maar ... het zonnetje wil maar niet komen.... Ook vorige week, voor de communie van Kyana, was het koud en miezerig, maar, we hebben erg toch een heel leuke en aangename dag van gemaakt.

6 opmerkingen:

  1. Een heel 'passende' set, Sabine !
    En dan heb ik het niet alleen over de 'herfstachtige' kledij....maar ook over de letters 'make-up' midden op het shirt.
    Is Elise al aan make-up toe ? (lachend)
    Het is in ieder geval een setje dat een jongedame van Elise's leeftijd prachtig kleedt: jong ; hip én praktisch.
    Nét als jij droom/hoop/verlang ik naar wat zon.Met 20 graden..maar zonder de dagelijkse regenbuien en windstoten , zou mijn humeur stukken de hoogte ingaan.
    Laat ons samen hopen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en nu nog heerlijk te dragen. De jeans broek zit mooi, welk model is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een grote meiden set. Lijkt me heerlijk dragen met deze temperatuur,en iid straks is de broek nog goed door te dragen met een zomerse bovenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan Mia,
    inderdaad, een beetje zon zou ons goed doen, maar soit.. niks aan te doen, hé ;-). Hopelijk zijn juli en augustus een beetje goed.

    Of Elise al make-up gebruikt? Wel ja, soms wel. Voor school mag ze het niet op van mij, maar als we ergens heen gaan, mag ze wel een beetje aanbrengen, maar nog niks opvallends, hoor! Ze is immers nog maar 10.

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan Jenny,

    dank je voor het compliment. De broek is gebaseerd op deze uit de laatste Sue&Blu, deze van 2009. Daarin staat maar 1 broek. Het is een heel eenvoudig, recht model, maar... Elise heeft altijd problemen met broeken. Ze vallen haar steeds veel te wijd. Ik heb dus het model een heel stuk smaller gemaakt. Al passend heb ik het model aangepast aan haar figuur.

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé wat grappig, ik heb van deze stof een vestje voor m'n dochter gemaakt (Farbenmix Bandito). Leuk om de stof nu in een andere variatie terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen